maanantai 4. helmikuuta 2013

Toivepostaus: Miten hoidan asiani yksin lapsenkanssa.

Nonii eli kysymys kuuluu näin : Kuinka vietät omaa aikaa kun Mikke on hoidossa? Entäpä minkälaista on olla yksin lapsenkaa? Miten hoituu esim. ruuan laitto, siivoaminen, kaupassa käynti? Mä oon aikalailla yksin lapsenkaa ja musta tuntuu että mikään ei oikein onnistu paitsi silloin kun lapsi nukkuu.
 
Omaa aikaa mä vietän n. kerran kuukaudessa ja silloin mä yleensä lähen viihteelle. Kyl mä varmaa saisin useemminki Miken hoitoo mut mulle riittää se kerran kuussa viihteel käyminen ja se seuraava päivä on usein sen kuukauden kohokohta ku pääsen taas näkemää murusen pitkän ikävän jälkee<3
Joskus pääsen leffaakii sillai et käyn leffassa ja sit haen Miken kotii koska mä en vaa pysty jättämää Mikkee minnee yöks jos en lähe viihteelle, koska mä en saa muuten unta.. ja myönnän, oon liian takertunu Mikkee kiinne, mut mua se ei haittaa :)
 
Yksin oleminen lapsenkans.. Mä enoikein tiiä mitä mä tähän vastaisin koska mullahan ei oo ollu sitä isää/miestä munkaa ollenkaa joten oon tottunu siihen yksin olemisee herrankaa. Ja jos nyt se isä ois halunnu olla Mikenkaa tekemisis, ni mullahan ois maailman helpoint. Koska mul on jo nyt maailman helpoint ni sit mul ois viel helpompaa :D Mut mä oon tyytyväinen tähän tilanteesee ihan vaa sen takii ettei tarvii tapella tai stressata YHTÄÄN MISTÄÄN.
Mä sain täydellisen lapsen, mitä muuta mä voisin toivookkaa? En mitää.
 
Miten hoituu ruuan laitto, siivoominen ja kaupassa käynti?
No se hoituu sillä et ruuan mä saan laitettuu vaikka Mikke oiski hereillä koska se tykkää tosi paljo leikkii yksinää. Siivoominen hoituu silloin yleensä ku Mikke nukkuu koska tääl on tosi vaikee siivoo jos Mikke on hereil koska täs pieneskämpäs jouvun heittämää kaikki Miken tavarat jne. mun sängylle jos esim. imuroin. Mut kyl mä saan siivottuukkii ilman et Mikke nukkuis tai mitään.
Kaupas käynti on se kaikkein hankalin homma mulle mut seki hoituu. Joskus mä aina käyn mun äitinkaa nois isommis ruokakaupois ja ostan sielt PALJON ruokaa ja kaikkea ja sit kannan kassit sisälle ja sit haen Miken alhaalta. Mut yleensä mä joudun tyytymää tohon S-markettii ja sielt mä yleensä ostan kasan Mikelle ruokaa ja itelleni jotai kevyttä kannetttavaa koska mun voimat ei riitä kantamaa Mikkee ja 3kassii ruokaa. Kerran kokeilin.. enkä kokeile enää. Ja silloinkaa Mikke ei painanu 10kiloo. :-D
 
Mut on täs yksin olemises myös ne kaikki huonot puolet. Esim. Joka yö jouvut heräämää ite syöttämää lasta ja ei oo sitä joka heräis mun puolesta, ees joskus. Ei oo ketää kenenkans jutella illalla ja kattoo vaikka telkkarii tai tehä jotai. Mä vihaan kokkaa ainoostaa vaa itelleni ja ois ihanaa jos sais kokkaa jollekkii muulle. Mä vihaan sitä et porukka jauhaa siitä ku oon yksin lapsenkaa ilman isää, ehkä mä en oo kuitenkaa ainoo täs maailmas joka kasvattaa lapsensa yksin?
Roskien vienti onnistuu vaa silloin ku herra nukkuu, ja välil mä oon niin poikki että en vaa jaksa viiä ja sit menee päivä ja niit roskiksii onkii jo 5 sun eessä.
Mut kaikest selviää, mikää ei oo mahotonta. Jos vaa ite jaksaa jaksaa ni kaikki on hyvin :) Mut emmä sitä sano et välil ei ois päivii ku ei vaan jaksa ja kaikki tuntuu tosi paskalt, mut sit alkaa miettimää sitä ku kaikil ei oo asiat kuiteskaa yhtä hyvin ku mulla ni sit alkaa miettimää et '' mitä vittua mä tässä murhedin ku afrikas lapsii nääntyy nälkää '' jne. Mut, ei elämä oo elämää jos ei oo paskoi päivii. Kaikil on niitä, ja niit tulee lisää vaikka kuinka paljo mut, eletää täs hetkes ja mennää vaa päivä kerrallaa, ehkä mäki löydän sen mun prinssin joskus joka hyväksyy Miikkaelin ja sen että mulla on lapsi ja mä oon äiti. 

6 kommenttia:

  1. miä niiin tiiän milt sust tuntuu, ite kasvanu ilman isää, ja mun lapsel ei oo isää. ja oon suurimmaks osaks yksin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no, se tunne ei oo kiva et lapsel ei oo isää. Kauhee ''stressi'' vaa päällä ja miettii et mitä Mikelle sitte sanoo ku kasvaa ja kyselee isästää. Enkä oo vieläkää saanu minkää näköst vastaust sille kysymykselle..

      Poista
  2. No aivan varmasti löydät. Nii eikä voi muuta ku nostaa hattuu niille ketkä on lapsen kanssa yksin! Mietin välil mitä hittoo mä tekisin jossei Jonttu ois jakamassa vastuuta, kaikki ne yöt ku Tiera on valvon ja itken masukipui tai hampaita. Tai ku on kipeä ja ite nukahtaa pystyy. Mut oli sit yksin tai kaksin, onneks kaikesta selviää vaikka se veis aikaa :)

    VastaaPoista
  3. No toivotaa näin :) seuraavaks ois uus asunto, uus ''elämä'' jospa joskus tuliskii ''uusmies'' :) Niimpä, kaikest selviää jos vaa ottaa sen asenteen että selviää :)

    VastaaPoista
  4. kiitos kun teit tän postauksen auttoi paljon :) tosi hyvin olet jaksanut joten enköhän minäki sitte opi pärjäämään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä mitää :) Kyllä sä tuut pärjäämää hyvin :) Kuhan vaa muistelet mitkä asiat tekee susta onnellisen ja mietit että mikää ei oo mahotonta :) Ja vaikka Mikke itkeekii ni se pelkkä itkukii jo tekee must onnellisen ku miettii että jotkuu on menettäny oman lapsensa ja ne ei ikinä saa enää kuulla sen itkua vaikka maksais mitä. Vauvat ei oo kauaa vauvoja, joten nauti siitä :) !

      Poista