lauantai 2. maaliskuuta 2013

Mitä meillä syödään.

Meil syyää nyt 4-5 kertaa päivässä kiinteetä.
Aamulla puuro, 1 päikkäreitten jälkee hedelmä. 
Ennen 2 päikkäreitä liha.
ja jos päikkäreiden jälkee on nälkä niin hedelmä ja illalla puuroa.

Puuron mä oon vaihtanut kokonaan Nallen pikakaurapuuroonja oon alkanu tottuttamaan jo normaaliin maitoon. Tai no siis ite juon EILA-lakstoositonta ni siihe. (Mullahan ei oo laktoosi allergiaa, mut ne säilyy pisimpään ja maistuu samalle ku normaali kevytmaito joten kyllä mä hinnasta maksan sen 1e enempi ku että menee melkei suoraa viemäristä ales ku päivämäärä umpeutuu ja maitoo on vielä yli puolet jälellä.)
Laitan sitä puuron sekaan ja välillä Nannin sekaan.
Maitoo meillä juuaa vain jos mennään nukkumaan, muuten ruuan kera tulee vettä ja nytte eilisestä asti oon alkanu antamaa MAM-nokkamukista. 
Mikellähän ei oo tullu mistään allergiareaktioita muuta ku ihan vauvana tuli tuttelista ja siitäkii vaa sen pierut hais kamalalta ja kakka oli oudon väristä.
Oon nytte jo viikonverran ellen kauempaaki ni totutellu Mikelle maitoa eikä ole mitään käynyt joten alan pikkuhiljaa nostelemaa määriä.

Meiän MAM-nokkamuki on samanlainen mutta erilainen kuviointi. Mä suosittelen tätä  myös niille ketkä haluaa alkaa opettamaan lasta juomaan itse tuttipullosta, koska tuon nokkaosan saa vaihdettua myös MAM tuttipullon tuttiin! Aluksi meillä mentiin sillä mutta nykyään pidän nokkamukina.


3 kommenttia:

  1. Kiitti vinkistä,pitääpä ostaa tollanen nokkamuki ! :)

    VastaaPoista
  2. Toi nokkis on kyllä hyvä! Meillä on sama, ainoa tuossa oli vaan se, että nokkaosa on tosi kova. Tokihan mekin sitten alkuun käytettiin ihan tuttipullon tuttiosaa, kuten tuossa vinkkasitkin. :)

    VastaaPoista