lauantai 9. kesäkuuta 2012

Vastauksia


1. Tää lapsen isähän ei taho olla mukana tässä? eli sust tulee yh-äiti... käviks sul missää vaihees mieles keskeyttää raskautta?
Kysyn sen takia koska ite just sain tietää olevani raskaana ja vaikee päätös mitä tekee... :/

Joo lapsen isä ei halua osallistua elämään ja ei ole mielessäkään käynyt raskauden keskeytys. Kyllä se alussa suretti kun ei halua mutta kyllä siitä yli pääsin ja tiesin pystyväni kasvattamaan lapseni yksin, siihen pystyy kuka vaan jos vain haluaa. :) Onnea raskauteesi ja tsemppiä !

2. Asutko yksin vai kotona viel ? ..jos omassa asunnossa nii toivepostaus sun asunnosta, kuvia ym ja vauvan tavaroista..vaunut,pinnasänky..:)

Olen asunut yksin jo 16 vuotiaasta lähtien. Postauksen teen heti kun vaan saan vauvan sängyn kasattua jne :)

3. Arvelen että lapsen isällä ei ole ollut vaikutusvaltaa tekemiisi päätöksiin..? tunnetko koskaan siitä syyllisyyttä että et antanut toisen osapuolen vaikuttaa teihin molempiin koskevaan asiaan eli siis lapseen? Onks sulla vielä paljon samoja kavereita/ystäviä kuin silloin ennen kun tulit raskaaksi? Ootko koulussa vai joutunnu keskeyttämään koulun raskauden takia?

Lapsen isällä ei ollut vaikutusvaltaa tekemääni päätökseen. Aluksi en tuntenut syyllisyyttä ollenkaan varmaan johtuen siitä että olin niin onnellinen kun sain tietää saavani lapsen. Nytten olen alkanut miettimään asiaa ja kyllähän mä aika paskamainen olin mutta mikään ei olisi saanut minua tekemään aborttia tai antamaan lastani pois. 
Samoja kavereita ei näytä olevan melkeempä ollenkaan. Alkuraskaudessa kärsin vähän masennuksesta johtuen siitä kun paraskaverini ja serkkuni muuttivat pois kaupungista 300km päähän. Ystävät jotka olivat aina olleet tukena, eivät enää olleetkaan, huomasin olevani aivan yksin. No nytten on ne ajat muuttuneet ja olen saanut ''uusia'' tuttavuksia :)
Kävin koulua ja päätin suorittaa tämän vuoden loppuun että jäisi enää vuosi suorittamatta mutta asiat eivät menneetkään niinkuin suunnittelin. Yhtenä päivänä en mennytkään kouluun selkäkipujen vuoksi ja opettajani soitti minulle että miksi en ole koulussa ja yritin selittää että kun on selkä kipeenä ni opettaja huusi kurkkkusuorana puhelimeen että '' no vittu jää sitte äitiyslomalle tai hanki sairaslomaa'' ni näin mä päätin sitte tehdä. Soitin opolle ja sanoin että keskeytän koulun nytte ja jatkosta puhutaa sitte joskus enskeväänä :)

4. Mikä oli reaktiosi kun sait kuulla, että olet raskaana?(:

Muistan sen kun eilisen kun katoin testiä ja se näytti positiivista. Itkin, tärisin, olin aivan shokissa, en uskonyt näkemääni. Mun oli pakko kattoo testii uudellee 5 min pääst et jos se näyttääki toista, mutta 2 viivaa oli :) Meni hetki ennenku tajusin maailman menosta yhtään mitään. Se oli pelottavaa :-D Mut samal must tuli maailman onnellisin <3

5. Halusiko lapsen isä siis että tekisit abortin? Minkä ikäinen hän on? 18 myös? Oletko edes väleissä lapsen isän kanssa? Seurustelitteko te? Tietääkö moni kuka on lapsesi isä? Jos ette kerran ole yhdessä nyt. Koetko jääväsi jostain paitsi, kun olet raskaana ja saat lapsen? Ootko suunnitellu loppuraskauden vaatteita? Kuinka pian meinaat jatkaa koulua/töitä? Miten meinaat pystyä elättämään itesi ja lapsesi? Aijotko koskaan kertoa lapsellesi kuka hänen isänsä on?

Lapsen isä halusi että teen abortin, mutta sanoin että en suostu. 
 Lapsen isä on 21.
 No mitähän tohon vastaisi. Tavallaan emme ole missään yhteyksissä tai väleissä enään.
 Emme seurustelleet.
 Lapsen isän tietää ainoastaan äitini.
 En koe jääväni paitsi mistään, hoidan vain myös isän asiat siinä samalla :-D
 En ole suunitellut loppuraskauden vaatteita, lähinnä hellemekkoa olen ajatellut muttakun menee hermot    kaupoilla nykyään kun käy niin paljon särkemään jalkoja ja selkää :/ Mutta se hellemekko mun on pakko hankkia pakko pakko pakko ! :-D
Olen ajatellut lähinnä olla 2 vuotta lapseni kanssa kotona, haluan nähdä jokaisen vaiheen lapseni elämässä, ensimmäisestä hymystä ensimmäiseen sanaan :) 
 Elättämiseen pystyy kun haluaa pystyä, kalliiksi se tulee mutta tulkoot lapseni on mulle kaikki kaikessa. :)
 Kun lapseni kysyy en aijo valehdella hänelle isästä, sanon hänelle suoraan sen. 


rv 31+2<3

2 kommenttia:

  1. Sä oot tosi rohkee, ei voi kun ihailla sitkeyttäs :) Ite en olis viel valmis äidiks-saatika elättään lasta yksin.
    Aika outoo käytöstä sun koululta, oiskohan ollu eri asia jos oisit ollu kuumeessa tms....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :) ! Nii mut sehän ei kelpaa jos on selkä kipeä ja raskaana nähtävästi opettajalle ja se alaki on nytte vähä semmoi rankka missä menee selkä pakostikki rikki... noh, se on menny :)

      Poista