lauantai 27. lokakuuta 2012

raskaudesta ja synnytyksestä

                                                           Koska sait tietää, että olit raskaana?
                                                 - Joulukuussa 2011
Järkytyitkö?
- Kyllä :D

Kuinka vanha olit?
  - just kerken olla 2kk 18 

Närästikö sinua paljon?
- keskiraskaudes koko aika

Oksensitko paljon?

- pahoinvointi alko muistaakseen 12 tai 14 viikol ja loppu joskus 20 viikon jälkee :( Silloin lens oksennus melkee all the time..

Oliko sinulla mielitekoja?
- Salmiakki ja sitruuna oli pahimmat

Oliko sinulla liitoskipuja?
- Oli, se oli jotaa ihan hirveetä!

Oliko sinulla harjoitussupistuksia?
- Oli alko joskus 21 viikol

Kuinka paljon sf-mittasi oli suurimmillaan?
- Päivää ennenku mul alettii käynnistelemää oli 40cm :D Arvatkaa vaa sainko henkee kunnolla...

Saitko raskausarpia?
- LIIKAA

Kumpaa veikkasit, tyttöä vai poikaa?
- No eka aattelin et se on tyttö mut sit mun raskausoireet viittas niin paljo samaa ku mun äitil ku se ootti mun veljii ni olin ihan varma pojasta ja rv 12 ultras sain tietää pojan tulevan 90% varmuudel :) rv 20 rakenneultras tuli 100% vahvistus pojasta :)

Oliko sinulla paljon nesteitä kropassa?
- OLI, se turvotus oli jotaa ihan käsittämätönt

Kuinka paljon sait raskauskiloja?
- 10 kiloo

Kuinka näet raskauden nyt jälkikäteen?
- Raskaana aattelin et ei ei ei ikinä enää ! mut nyt ku näin jälkikätee miettii ei se mitää hirveetä ollukkaa :D Kyllä mä vielä ainaki toisen lapsen haluan joskus :) 

Menikö sinulla yli lasketun ajan?
- Ei, jouduttii alkaa käynnistelemää rv 37+6 raskausmyrkytyksen vuoks ja poika synty lopulta 38+5<3

Syntyikö lapsi ennen laskettua?
-rv 38+5 :)

Koska sinun synnytys alkoi?
- 2.8 aamulla alettiin käynnistämää pillereillä ja 5.8 mulla meni vedet yöllä 2 aikoihin ja siitä mä lähin 6.8 yöllä 2 synnytys saliin jossa mulle laitettiin oksitosiini tippa ja sen jälkee lähti tosi hitaast etemää synnytys ja sitte se yhtäkkii synnytys pysähty, 7.8 aamulla multa tultii kysymää haluunko mä sectioon ja mietin hetken ja suostuin. 7.8 klo 09.08 mun pieni poika tuli maailmaan <3

Kauanko synnytys kesti?
- 22h 30min

Kuinka paljon olit auki kun menitte sairaalaan?
- 1 cm ja kohdunkaulaa oli vielä jäljellä jonkuuverran
 
Mikä oli raskainta synnytyksessä?
- Suostuminen secitoon... se oli juuri se mitä mä en halunnu :(

Pelkäsitkö jotain synnytyksessä?

- sectiota

Itkitkö?
- Itkin, koko aika

Huusitko?
- Huusin

Mitä kivunlievitystä käytit?
- no eka sain kankkuu sen puudutteen et pystyin nukkumaa ja se autto. sitte vetelin ilokaasuu koko aika ja lopult mulle laitettii epiduraali ja se kerettii laitttaa 5 kertaa :D

Montako tikkiä ommeltiin?
- 18 hakasta

Käytettiinkö imukuppia?
- nöyp

Montako ihmistä synnytysalissa oli?
- Mul ei oo mitää hajuu ketä ja mitä siel on ollu muutaku mun äiti :D

Oliko sinulla läheisiä mukanasi?

- Äiti

Minkä kokoinen vauva oli?
- 3742g ja 53cm pitkä poika <3

Tuliko poika vai tyttö?
- poika<3

Nimeksi tuli?
-Huomenna ristitään nimeksi tulee Miikkael Amos Jonathan

Miltä synnytys näyttää nyt jälkikäteen katsottuna?
- Se ei ollu hirveetä mut se sectio oli ja sitä en haluu enää ikinä kokee uudestaa.

Oliko kaikki sen arvoista?
- Oli !!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti