tiistai 24. heinäkuuta 2012

36+5 ja neuvola

Elikkä mul oli aamul 8 reikä reikä neuvola, ihmettelin et jaksoin herää 6 aamul ja olin jo puol 7 valmis!? 
Elikkä mitäs sinne, terkkari ihmetteli ku ei suostu käynistämää synnytyst aikasemmin ko poika on jo kuiteski noi iso. Siinä sitte samal selitin kaikki mun vaivat<3 ja se ei ihmetelly yhtään.
Mulla on vissii alkanu lähtä limatulppaa irti, siis se ei oo semmost hyytelömäist aineka mulla, lähinnä sellast persikanvärist/rusehtavaa vuotoa.
Oon ihmetelly ku mul on ollu viikonlopust lähtien tosi runsast '' valkovuotoo? '' mut ei se sitte vissii ookkaa sitä.
Punasolut mulla oli virtsassa +++ ja terkkari kysy että onks mulla menny limatulppa vai tuleeks sitä viellä ni sanoin etten tiijä. No sitte äitinkans ihmeteltii täs vähä aikaa ja sit näytin sille mun pikkuhousunsuojan ja se sano et sil on just tollast ''vuotoo'' ku sil on menkat? Ja sit alettii miettimää et oliks se lääkäri silloo synnytystapa arvioinnis tahaltee niin kovakourane ko mul ei ollu tapahtun mitää ja heti sen jälkee mul on alkan olee tota vuotoa. Pikkuhousun suojankii joudun vaihtamaa 4x päiväs ko sitä vuotoo tulee niin paljo. No sen näkee sitte onko se sitä vai ei, vähä jänskättää jos se oikeesti on limatulppaa ni milloo mul on lähtö? :o

No mä joudun _taas_ verikokeisii :( epäilee taas raskausmyrkytyst... vaikka protskut onki +/- ni sano että pakko alkaa ite tarkkailemaa nyt ettei päänsärky voimistu jne et se ois sitte suoraa äippäpolille jos nyt tulee jotai oireit siihen viittaavaa. Terkkari sano et se voi olla täysin huomaamaton tai sitte sen huomaa et jos yhtää epäilyttää ni sinne sitte.

36+5 (34+4)
Painon muutos/viikko +655 (+800)
Turvotus +++ (++)
RR 114/74 (120/74)
Pissa: leu++, erg(?) siis punasolut +++ proteiini +/-
Kohdunpojan korkeus 39 (38)
Tarjonta Rt (rt)
Syke + (+)
Liikkeet ++ (++)

Mutta mullapa ei oo tällä erää muuta :)

2 kommenttia:

  1. Paljon sulla on noussu paino raskauden aikana? Mulla nous ekassa raskaudessa 16 kiloa ja siitäki varmaan 4 vikoilla parilla viikolla ku mulle tuli raskausmyrkytys.. Ja nyt tässä toisessa on noussu jo jotain 7kg paino vaikka oon vasta rv 33 :D Ja mulla oli kyllä entisiäki kiloja jäljellä.. No, alkaa läski lätisee sit kun kuopus on syntynyt, rantakunto 2020 täältä tullaan..... :D

    VastaaPoista
  2. no nyt mulle on tullu yht. joku 8-9kg koko raskausaikana. nyt on alkanu olemaa just tot suurint painon nousuu ennen se on ollu välil miinuksil ja suurin on ollu joku +400 ja nyt on alkan olee +800 ja +600 mut sano ne neuvolas et toi voi johtuu myös turvotuksesta. Eipä sullakaa enää pitkä matka maaliviivoille oo ! :)

    VastaaPoista