lauantai 21. heinäkuuta 2012

36+2 mietteitä ja synnytystapa arviointi

Sori tää ''pitkä'' postaustauko mut mun pää on lähinnä lyönny vaa tyhjää ku oon aatellu et kirjotan jotain.

Mut joo, mulla oli torstaina synnytystapa arviointi ja poika on kasvanu taas kivasti paino arvio on nytte 3,170kg mut lääkäri sano että voi olla että on isompikin ku ei kunnon mittoi saatu :( 
No ne sitte katto mun lantionkii ja kyllä se alhaalta mahtuu tulemaa ulos :) Mut se oikeesti sattu ihan sikanaa ku se kokeili sen lantion ! Mul oli koko päivän sen jälkee alapää ihan tulessa :(
No ne katto myös kohdunsuun tilanteen ja mitää ei ollu tapahtunu. Kiinteä ja kiinni vieläkin.
Käski mun mennä uudestaa sitte laskettuna päivänä sinne tutkittavaks.

Mulla oikeestaa jäi tosipaha mieli siitä, heti ku me päästii äitinkans autoo mä kävin itkemää.. koska mulla on selkä niin kipeä ja se kipenee päivä päivält vaa enemmän.. ja toi kohtu on jo niin ylhäällä että mun on tosi vaikee hengittää ja tuntuu ku kylkiluut ois murskana.. :/ ja mun kädet, mä herään yöllä ihan kauheisiin kipuihin ja mun ranteet ei taivu ollenkaan ja niitä särkee aivan kamalasti. Aamusin jouvun oottaa jonkuu 30min et mun kädet alkaa toimimaa mut ne puutuilee koko aika jos piän jotaa ees minuutin mun kädes tai teen jotaa, esim. nytkii ku mä kirjotan jouvun pitää taukoo aina välil ku mun kädet puutuu ja mul oikeesti menee hermot !!!
Mul menee hermot näihin kaikkii kipuihin ja joo otan paracetamolii mut ku se ei auta !

Ja sitte viellä se, että ensviikonloppuna on meripäivät ja mä niin haluisin lähtä sinne mut mua suoraan sanoen vituttaa koko aika ni nyt harvemmin ees lähen minnee kaupunkii, mua ärsyttää se että mul ei mee muutku croksit jalkaa ja mä haluisin jotkuu kivat vaatteetki päälle välil mutku ei mee ! Kaupoille ku mä lähen ni kokeilen muutamaa paitaa ja sit taas meinaa itku tulla sovituskopis ja menee hermot ja mä luovutan senkii homman sitte. No sitte viellä se että ku mä katon peilii mä nään kauheen norsun siinä eessä.. mä oikeesti toivon et tää pikkujäbä tulee ulos ennen laskettuu aikaa. 
Mä oon alkanu miettimää et mä alan ensviikol ite yrittää alkaa käynnistää synntyst ees jotenki ja toivottavast onnistun siinä. Mä en kyl tiiä uskon mä mihinkää et joo juokse ni se tulee ulos tyylii tai mee sanunaa ja siivoo, ko se tulee mun mielest sitte ku ite haluu. Mut kokeillaa nyt aineki !


35+5<3

35+5<3

14 kommenttia:

  1. Täällä kans turvottaa, selkä on kipeämpi aina vain, hengittäminen on myös hankaloitunut ja väsymys on kamala. Onneksi odotus kuitenkin palkitaan lähiaikoina. :)

    Mä luovutuin vaateshoppailun jo muille jokin aika sitten, eipä kannata tällä kropalla enää ostaa mitään kivoja vaatteita, kun kohta niitä ei voi käyttää enää.

    Mulla on kans ollu mielessä tuo, että yrittäis jotain tehdä synnytyksen käynnistymiseks. Kuitenkaan eipä mikään auttanut. Noh, ehkä sitten kun maha laskeutuu alkaa tapahtua jotain. :)

    Tsemppiä sinne! Saa nähdä paljonko meidän pojille tulee ikäeroa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tsemppiä kans sinne :) Eipä niille varmaa kovin paljoa tuu :) paljos sulla on se sf-mitta?:)

      Poista
    2. Viime neuvolassa(11.7) mitattiin 32cm, veikkaan että ihan kivasti on tullut taas seuraavaan neuvolaan mennessä mittaa lisää. :)

      Poista
    3. Mulla oli viimeneuvolassa 38cm :D

      Poista
  2. Voimia viimeisiin odotusviikkoihin sinulle! Itselleni oli vaivoja kestäessä edes pientä helpotusta ajatuksesta, että tila on väliaikainen! Harvemmin jää raskausvaivat päälle synnytyksen jälkeen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli ennen raskautta hermopinne oikeessa kädessä ja leikattii ennen raskautta ja nyt samat vaivat tullut vasempaan käteen, toivon että se menee pois heti kun raskaus on ohi ja selkäkin mulla on ollu ennen raskautta huonossa kunnossa mutta nyt huonontunut vaan, toivottavasti se ei ole enää raskauden jälkeen näin huonossa kunnossa. Meidän äiti veikkasi että mulla olisi selässä välilevynpullistuma koska mun selkä on nykyään ihan ''kosketusarka'' toivottavasti ei ole.

      Poista
  3. Mä kävelin melkein koko viime kesän crokseissa, ei meinaan mahtun omat kengät :DDD

    Mut hei, maaliviiva näkyy jo melkein, sit helpottaa kivut ja aika nopsaa unohtaaki :)))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mulla puristaa jo noi croksit ja neku otan pois jalast ni kauheet painaumat, ihan pyllystä :(

      Poista
  4. No mäpäs pistän tossa kenkäjutussa paremmaks.. Mulla oli varvas tulehtunut joka leikattiin, eli varvas oli paketissa ja en voinut pitää mitään avonaisia kenkiä.. Mun jalat oli niin turvonneet, että crocsit ei todellakaan mennyt jalkaan, ni mä kävelin sellasissa feikki ugg-talvitöppösissä! :D Vähän hikoilutti jalkoja :D Sitä ennen kuljin koko ajan varvassandaaleissa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullaki oli varvas tulehtunu vähä aika sitte mut onneks meni ohi iha iteksee, olin aika varma et joudun lähtä lääkärii mut onneks en joutunu. mun pikkuveljel oli sama homma vähä aika sitte ja siitä tuli sitte ''tulivarvas'' ku varvas oli tulehtunu, pikkuveljeni joutu syömää 2 antibiootti kuurii ja jos nyt viel kerran tulehtuu ni joudutaa poistamaa varpaankynsi, mulla ja mun pikkuveljellä on kynnet sisäänpäin kääntyneet ni tulehtuu aina sillointällöin :/ mut mä voin vaa uskoo sun tuskan :D

      Poista
  5. Itkuherkkyys kuuluu asiaan ja jatkuu synnytyksen jälkeenkin. Kyllä se siitä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu sen oon huomannu :D 1 väärä sana ni mä itken :D ei kyl oo kivaa :d

      Poista
  6. Apua, oon jännitelly ensviikon synnytystapa-arvioo, eikä tää nyt yhtään helpottanu kuulla, et sattuu ihan hirveesti! :(
    Muutenkin kuulostaa niin tutulta, crocksit on ne luotot ku muut ei mahdu, itku meinaa tulla ku kaikki vaatteet näyttää kamalalta päällä ja toivotaan että vauva tulis ennen laskettua aikaa, mut kuitenkin täysaikasena... Tosi paljon voimia sulle loppuajaks, ja onnea ulossaanti yrityksille! :D ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voimia kans sinne :)! kiitos ja toivotaa että auttais ! :D

      Poista