tiistai 14. elokuuta 2012

Synnytys

Mun synnytystä alettiin käynnistämään 1.8 raskausmyrkytyksen vuoksi.
Synnytystä kerettii käynnistämään pillereillä 3 päivää joka alkoi loppujen lopuksi tuottaa tulosta.
Toinen päivä pillereiden jälkeen mulla meni 2 yöllä lapsivedet, mietin siinä sairaala sängyssä hetken että pissinkö housuun vai menikö mulla vedet ja hälytin kätilön paikalle ja vedethän multa meni.
Kätilö sanoi mulle että mun pitää mennä vessaa et sielt ei niin vähää sitä vettä tule, ''juoksin'' vessaan hurja lapsivesi vana takanani.
Luulin vessassa istuessani että nyt ne kaikki meni, mutte eipäs mennytkään.

6 aamulla soitin mun äitin isälle että mulla meni yöllä vedet, istuin pihalla silloin ja ku lopetin puhelun ja nousin penkiltä ni eiköhän taas lurahtanu kivat kasat lapsivettä siihen pihalle, siinä sitte mekko märkänä ja nilkat vuotavana kävelin aulan ohi missä neuvonnan mies katto mua ihana ilme naamallaan ja mä nolosti siitä ohi kävelin :D Mä vuodin lapsi vettä koko ajan ihan kauheesti ja se oli oikeesti ihan hirveetä !
No seuraavana yönä 2 mulla alko tulla tosi pahoi supistuksii ja mut siirrettii synnytyssalii jossa mulle kätilö pisti jonkuu ihme lääkkeen mun kankkuu et sain nukuttuu ees jonku verran. 4 kävin nukkumaa ja 7 heräsin ja mulle pistettii tippa käteen. Äiti tuli sitte 9 aikoihin sinne ja siinä ooteltii ihan innoissaa milloin alkaa tapahtumaa.
12 aamupäivällä mulla alko säännölliset suipistukset ja ne oli viel ihan ''kivoi'' mun mielest siin ilokaasun vallassa :D Mut iltaa myöten ne alko olee tosi kivuliait ja mä vaa vedin ilokaasuu ja huusin ja rakensin itelleni pesän sitte sinne saliin.
Lääkäri tuli tarkastamaa mut joskus 3 aikaa päivällä ku sanoin et nytte on kyl jotai varmaa tapahtunu ja sanoin et haluun et ne tarkastaa mut, olin jopa 3cm auki ! Eikä vauva ollu siltikää laskeutunu..
Siin sitte äitinkaa ooteltii ja chillattii ja 6 pyysin niitä tulla kattomaa et onks mitää tapahtun ni olin 5cm auki ! Nyt se toivo viimein alko herämään että vauva syntyisi sinä päivänä ennen klo 12 ! Vauva ei ollut siltikään laskeutunut.
Kello löi 2 yöllä ja mun supistukset oli niin kipeit siis tosi kipeit ja silti mä yritin pärjätä ilokaasulla ja ainaku supisti ni mä vedin ilokaasuu ja huusin sen ilokaasun mun suusta ulos. Sitte tuli kätilö ja sano että nyt ois kyllä epiduraalin paikka et saan nukuttuu jonkuu aikaa, no me nukuttii sitte äitinkaa siihen 6 aamuun ja kätilö tuli tarkastamaa mut ja olin 6cm auki ja vauva ei silitkään ollut laskeutunut..
ooteltii sitte siihen johonkii klo 8 ja kätilö tuli kysymää että suostunko sectioo, mietin hetken ja päätin et joo et vauva ois nopeemmin maailmas.
Sit me alettii valmistautumaa siihen ja mä itkin ja itkin koska pelkäsin ihan kamalasti ja olin ihan lääketokkurassaki.
No loppujen lopuks vauva saatii maailmaa 09.08 ja olin niin maailman onnellisin sillä hetkellä<3
Mä oon niin onnellinen siitä että suostuin sectioo koska vauva oli tulossa naama eeltä pihalle ja lääkäri sano että siin ois voinu käydä miten vain ja olisi lopulta päätyny hätäsectioo, kaiken lisäks vauval oli napanuora kaulan ympäri ja mä oon siit lähtien miettiny että jos en olis suostunu sectioo, oisko mulla nyt vauvaa?
No onneksi suostuin ja sain maailman ihanimman pojan 7.8.2012<3  :)

Synnytys kesti loppujen lopuksi 22h30min ja päätyi sectioon.



<3

<3

rokkipeipi<3
Enon sylissä on hyvä olla :)<3

19 kommenttia:

  1. voi että ihana vaavi! :) <3 kuinka kauan jouduit sairaalassa olemaan? :) mitenkä on vauva-arki lähtenyt sujumaan? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Olin sairaalassa 11 päivää ! ja viimeisenä päivänä sanoin hoitajalleni et miä lähen tänään pois, ei ne ois mua päästäny ellen ois ite sitä vaatinu koska mun tulehusarvot oli tosi korkeella mut sain sieltä antibiootin kotiin, synnytyksen jälkee jouduin olemaa 4 päivää siellä.
      Vauvankans on lähteny sujumaa tosi hyvin ! Vauva on tosi rauhallinen ja itkee vähän. Yöllä herää 2 kertaa syömään ja nukkuu yleensä 8 asti ja ite nousen jo ennen vauvaa ylös kun sairaala rytmit jäänyt päälle :D

      Poista
  2. SULONEN! Mä niin haluun nähä/tulla kattomaa pikkusta <3 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katellaa tässä joku päivä ku oon paremmas kunnos :)

      Poista
  3. Vooi, paljon onnea! Sektio oli varmasti turvallisin vaihtoehto ja onneks vauvalla on kaikki hyvin :)

    VastaaPoista
  4. Tuhannesti onnea <3 Suloinen poika <3

    VastaaPoista
  5. <3 Meijän poitsu sano että ootas vaan ku mä tuun, sit leikitää! ;) hhaah:DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällähän Mikke oottaakii teijän poitsuu :)<3!!

      Poista
  6. Voi että tuo napero on nätti. Nauti hänestä:)
    -kolmen äiti

    VastaaPoista
  7. Voisko toivoo asuntopostausta vaikka videon muodossa t. äippä89

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi toivoa, mutta mulla on nytten asunnon haku käynnissä _taas_ että teen asunto postauksen kun saan joskus muutettua :D Videon muodossa pitää miettiä, oon kokeillu tehä videopostausta jo raskaus aikana mut kameran ku saa päälle ni mun ajatukset lyö tyhjää, joten video muodossa en lupaa mitään !

      Poista
  8. tulin kurkkimaan takaisin sun blogia. tosin vain pikaisesti näillä silmillä mutta täytyy sanoa että sulla on aivan valloittava pikkupoitsu <3 niin suloinen että! vauvakuume nostaa vaan päätään taas. tuo eno kuva, oonko ihan väärässä jos luulen että se on bloggaavan lauran joonas? Ihan saman näköinen! :) Onnea pienestä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. anteeks kauheesti ku on kestäny vastata mut nyt vast huomasin tän sun kommentin :(( Olet aika väärässä ton enon suhteen :D Ei se oo lauran joonas :)

      Poista
  9. No ei oo ollu helppo synnytys sullakaan :P ! Itellä kesti kans 22 tuntia, mut alakautta tuli ku ei suostunu lääkäri sektioon :/.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no ei ollu ei :D mut ei se tällee jälkeepäin ollu niin hirveetä ku siin tilantees :)

      Poista